ضرورت وجود گاز و باند در هر خانه

//ضرورت وجود گاز و باند در هر خانه

ضرورت وجود گاز و باند در هر خانه

فارغ از کاربرد بالای گاز و باند در دنیای پزشکی، وجود برخی از انواع گاز و باند در هر خانه، یکی از ملزومات و ضروریات است. ضرورت وجود گاز و باند در هر خانه، به ویژه آنجایی خود را به رخ خواهد کشید که حادثه ای نا مترقبه روی داده و فرد نیازمند استفاده از ابزار پانسمان گردد. در چنین شرایطی، در صورت نبود گاز و باند در منزل، ممکن است فرد، به دلیل عدم آگاهی به استفاده از سایر پارچه های موجود در منزل روی آورد و بدین ترتیب بیماری پیش آمده و دردسرهای پس از آن را به دلیل عدم رعایت بهداشت و استفاده از ابزار نامناسب برای خود دوچندان سازد. بنابراین توصیه می شود که در هر خانه ای، به ویژه اگر یک یا دو نفر از اعضای آن خانه کودک و یا سالمند هستند، لوازم پزشکی اولیه به ویژه گاز و باند و سایر ملزومات مرتبط با آن وجود داشته باشد.

اما تهیه باند و گاز و گذاردن آن در جعبه کمک های اولیه پایان راه نیست. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه، آشنایی با انواع گاز و باند ، کاربرد هر نوع و نحوه استفاده از آن است. آشنایی با این نکات و بکارگیری آنها سبب می شود تا هر محصول در جایگاهی مناسب استفاده شود و روند بهبود بیماری و مشکل پیش آمده با سرعت و کیفیت بهتری طی شود.

رعایت استانداردهای جهانی در تولید گاز و باند

نکته شایان ذکر در باب باندها و گازهای مصرفی آن است که این محصولات از همان آغاز، می بایست با رعایت استانداردهای این حوزه تولید شوند. مهمترین و حیاتی ترین مرحله تولید انـواع گازهـاي جراحی اسـتریل و غیر استریل عملیات تکمیل پارچه است که توجه ویژه اي را می طلبد. نوع مواد مصرفی در این تولیدات نیز با توجه به اینکه غالب آنها  کاربرد درمانی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین معنی که این محصولات می بایست به صورت صد در صدی از جنس پنبه طبیعی و خالص تولید شوند و از الیاف مصنوعی حتی در مقادیر کم در آنها استفاده نشود. زیرا الیاف مصنوعی غالباً سبب بروز حساسیت های پوستی و غیر پوستی در بیماران می شوند. بعلاوه الیاف مصنوعی امکان جذب و نگهداري محلولها را ندارند و در مصارف پزشکی کـارایی مطلـوب و مورد نظر را نخواهند داشت. نکته دیگری که در تولید این محصولات می بایست مدنظر قرار گیرد استفاده از مواد شیمیایی مجاز در شرایط مناسب، شستشوي کامل پارچه در شرایط مناسب و در نهایت تنظیم تار و پود پارچه در زمان خشک کردن است.

باند و گاز

شرکت گاز و باند در اصفهان – عادل نوین سپاهان

بدیهی است آنچه که در آخر، سبب ارائه محصولی پاکیزه و کاربردی خواهد شد، بسته بندی این محصولات بر اساس استانداردهای جهانی و استفاده از تجهیزات خاص این حوزه است. انواع باند و گاز پزشکی می بایست در حالت خیس و خشک فاقد بو باشد و حداقل نمره نخ مصرفی در تار یا پود آنها نخ نمره ۱۹ انگلیسی است. باندها نیز در طول دو متر برش داده شده و برای استفاده عرضه می شوند. عرض باندها بسته به نوع سفارش می تواند ۱۵ ،۱۰ ،۵ و ۲۰ سانتی متر باشد که در هنگام برش در عملیات تکمیلی مشخص می گردد. پارچه باند باید با پهناي یکسان در راستاي تار بریده شده و بصورت رول بسته بندي شود، طوریکه به راحتی باز شده و نخهاي آزاد مانع از باز شدن رول نگردند.

آشنایی با انواع باند و کاربرد هر یک از آنها

باند پانسمان کنار بافته: از باند پانسمان کنار بافته جهت پوشش زخم هایی با ترشحات زیاد استفاده می شود. این باند بدون هیچ سر نخ است.

باند سوختگی: باند سوختگی مناسب برای درمان و پیشگیری از اختلالات وریدی و صدمات ارتوپدی است.

باند زخم بندی: باند زخم بندی مناسب برای پانسمان های ثانویه و پوشش زخم ها و جراحت ها است. در باند زخم بندی، پارچه باند در راستای تار بریده شده و به صورت رول بسته بندی می شود به صورتی که به راحتی باز شده و نخ های آزاد مانع از باز شدن آن نشود. باند زخم بندی در نایلون و یا در جعبه بسته بندی می شود.

باند زیر گچ یا ویبریل: کاربرد باند زیر گچ، بانداژ کردن موضعی است که می بایست برای گچ گیری آماده شود. استفاده از این باند، پیش از گچ گرفتن، به منظور پیشگیری از ایجاد زخم و تحریکات و حساسیت پوستی است. (باند زیر گچ صد در صد پنبه است).

باند ارتوپدی: این باند برروی شکستگی های آسیب دیده واستخوانی بدن مانند آرنج، پاشنه، قوزک و مواردی از این دست به آسانی استفاده می شود و همچنین قابلیت انجام آزمایشهای رادیوگرافی را نیز دارد.

گاز و باند در اصفهان

تولید باند و گاز استاندارد در اصفهان – عادل نوین سپاهان

 آشنایی با انواع گاز و کاربرد هر یک از آنها

گاز وازلينه با كلاس خطر  C : گاز وازلینه همانگونه که از نام آن پیداشت گاز طبي آغشته به وازلين است. از این گاز به دلیل چرب بودن و خاصیت عدم چسبندگی جهت پانسمان مستقيم زخم هاي سوختگی، زخم های مزمن و خشك و  زخم هاي بستر به صورت عمومي استفاده می شود.

گاز طبي غير استريل یا ساده با کلاس خطر B : از گاز طبی غیراستریل در جذب خون و پساب هاي خوني، آغشته كردن سطح زخم به مواد ضدعفوني كننده، قرار دادن گاز غير استريل بر روي گاز استريل قرار داده شده بر روي زخم به منظور پانسمان و مواردی از این دست استفاده می شود.

لانگ گاز با كلاس خطر B: کاربرد لانگ گاز بیشتر در پانسمان جراحی های باز داخلی است. با اتمام جراحی از لانگ گاز براي كنترل خونريزي، جذب خون و ترشحات خوني استفاده می شود.

گاز طبی دندانپزشکی با کلاس خطر B: اگر تجربه رفتن به دندانپزشکی را داشته اید، احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که ناچار به استفاده از این نوع گاز شوید. دندانپزشکان پس از جراحی دندان، از این گاز برای جذب خون و محلولها استفاده می کنند.

گاز طبي استريل با کلاس خطر B: این گاز به دلیل امکان جذب بالای آب، خون و پساب های خونی در پانسمان زخم های سطحی که دچار خونریزی شده اند کاربرد دارد.

گاز طبي غير استريل نخ دار با کلاس خطر B: کاربردهای گاز طبی غیراستریل نخ دار عبارتند از: جذب خون و پساب هاي خوني، گذاشتن گاز استريل بر زخم به منظور پانسمان، آغشته كردن سطح زخم به مواد ضدعفوني كننده با گاز استريل، و در زمان عمل جراحي.

عادل نوین سپاهان معتبرترین شرکت گاز و باند در اصفهان تمامی استانداردهای لازم در تولید باند و گاز استاندارد را به کار بسته است. این مرکز با بهره مندی از کادر حرفه ای و متخصص و استفاده از تجهیزات استاندارد اقدام به تهیه ی محصولات پزشکی از جمله گاز و باند می نماید. لذا با اطمینان خاطر از سلامت محصولات می توانید کالای پزشکی مورد نیاز خود را از شرکت عادل نوین خریداری نمایید. در ادامه به ذکر برخی از گاز وباندهای  پرکاربرد  می پردازیم.

۱۳۹۶-۹-۲۲ ۱۲:۴۶:۳۸ +۰۰:۰۰